Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi JK z miasteczka Zabrze. Mam przejechane 22667.34 kilometrów z Bs, w tym 3060.23 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.01 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

Moje rowery

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy ramboniebieski.bikestats.pl

Archiwum bloga

Dane wyjazdu:
9.50 km 0.00 km teren
00:33 h 17.27 km/h:
Maks. pr.:39.80 km/h
Temperatura:-5.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 35 m
Kalorie: 135 kcal
Rower:

Osprzęt dla Gazeli

Czwartek, 26 stycznia 2012 · dodano: 26.01.2012 | Komentarze 2

W rowerowym spędziłem 1,5 godziny; jak zwykle. Kupiłem w dobrych zimowych cenach napęd, hamulce, klamkomanetki, oś suportu na kwadrat, linki, pancerze i kilka jeszcze drobiazgów.

Długo wybierałem i zdecydowałem się na kolory Specialized. To będzie specjalny rower - PREDOM R0MET GAZELA z markowym osprzętem Shimano.

Lakiery dla Gazeli © ramboniebieski


Specjalny rower dla Lipaso. Zostanie odchudzony o 2,5kg i zmienione będzie przełożenie z szosowego na lekkie miejskie. Cudem udało się znaleźć jeszcze oś do tego suportu na kwadrat. Zbuduję nietypowy, oryginalny rowerek dla kobiety.

Koła i osprzęt dla Gazeli © ramboniebieski


Dane wyjazdu:
7.70 km 0.00 km teren
00:22 h 21.00 km/h:
Maks. pr.:30.90 km/h
Temperatura:-2.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 25 m
Kalorie: 75 kcal
Rower:

Bikeservice-demontaż Gazeli

Środa, 25 stycznia 2012 · dodano: 25.01.2012 | Komentarze 0

Rama dość sfatygowana, ale wszystko jest do zrobienia, odnowienia i zbudowania. Budowa "nowej" Gazeli potrwa jakiś czas. Pokażę na zdjęciach jak rośnie inny rowerek.

Naga Gazela © ramboniebieski


Poradzę sobie i z tym problemem. Mam gotowy plan i zabieram się ostro do roboty. W kilka tygodni odnowię ten rowerek nie do poznania.

Nietyopowy suport © ramboniebieski


Dane wyjazdu:
7.48 km 0.00 km teren
00:23 h 19.51 km/h:
Maks. pr.:39.70 km/h
Temperatura:4.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 25 m
Kalorie: 85 kcal
Rower:

Dojazd do pracy-powrót

Wtorek, 24 stycznia 2012 · dodano: 24.01.2012 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
11.04 km 0.00 km teren
00:34 h 19.48 km/h:
Maks. pr.:40.40 km/h
Temperatura:3.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 40 m
Kalorie: 132 kcal
Rower:

Alivio dla rammzesa

Poniedziałek, 23 stycznia 2012 · dodano: 23.01.2012 | Komentarze 2

Dzisiaj po pracy pojechałem do bikesrvice po korbę Alivio, którą zdemontowałem z Voyagera, a którą obiecałem rammzesowi. Wyczyściłem ją oraz wkład suportu.Jutro wyślę paczkę do rammzesa. Chyba się ucieszy, bo na tej korbie jeszcze sporo pojeździ.
W Zabrzu asfalty prawie suche i temperatura dodatnia - dobrze się jedzie.

Po 4000 km wygląda nieźle, eksploatowana na jednym łańcuchu. Rammzes otrzymał ją ode mnie w prazencie i myślę, że posłuży mu jeszcze długo.

Korba Alivio 48/38/22 © ramboniebieski


Ogólnie korba wygląda dobrze, a wkład suportu jest w stanie właściwie nienaruszonym. Śruby suportu do wykorzystania wielokrotnie.

Rewers korby Alivio © ramboniebieski


Dane wyjazdu:
10.65 km 2.60 km teren
00:34 h 18.79 km/h:
Maks. pr.:45.40 km/h
Temperatura:3.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 45 m
Kalorie: 130 kcal
Rower:

Po mieście

Niedziela, 22 stycznia 2012 · dodano: 22.01.2012 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
10.88 km 0.00 km teren
00:35 h 18.65 km/h:
Maks. pr.:34.30 km/h
Temperatura:3.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 40 m
Kalorie: 134 kcal
Rower:

Bikeservice-demontaż Gazeli 27"

Sobota, 21 stycznia 2012 · dodano: 21.01.2012 | Komentarze 0

Ważyła kiedyś 18 kg. Po wcześniejszej modernizacji straciła 2 kg. Teraz planuję odchudzić ją jeszcze o 2,5 kg. Zadecyduje o tym wymiana korby na mniejszą i lżejszą oraz koła, które wymienię na aluminiowe z 27" na 28".

Gazela w uchwycie © ramboniebieski


Rozkręcanie zardzewiałych śrub trwało dość długo, ale jak widać na zdjęciu jestem bliski sukcesu. Jeszcze tylko suport i stery kierownicy. Pozostanie zaspawanie główki widelca, zdrapanie starego lakieru, wyczyszczenie ramy i widelca, przyspawanie przelotek do linek i będzie można położyć nowy lakier.

Rama z widelcem-jeszcze w komplecie © ramboniebieski


Wypracowały się już bardzo, bo mają wiele lat. Najpewniej zostaną przetopione w hucie na stal, z której powstaną nowe części rowerowe.

Te części to złom © ramboniebieski


Ta korba waży ok. 1,5 kg i mogła by służyć jako balast w żaglówce, lub do zabicia jej konstruktora. Niech spocznie spokojnie na dnie pieca do wytapiania stali. Rower ten był mocną i ciężką konstrukcją i czasami się zastanawiam, dla jakiej kobiety był stworzony-dla kobiety giganta.

Ta korba... © ramboniebieski


Dane wyjazdu:
6.47 km 0.00 km teren
00:23 h 16.88 km/h:
Maks. pr.:38.50 km/h
Temperatura:3.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 30 m
Kalorie: 54 kcal
Rower:

Bikeservice-oględziny Gazeli 27"

Piątek, 20 stycznia 2012 · dodano: 20.01.2012 | Komentarze 0

Widzę duże zainteresowanie Gazelą, które niejako zmusza mnie do podania kilku choć informacji o tej konstrukcji i w ogóle o rowerze.

Pierwszy rower na świecie skonstruował Leonardo da Vinci w 1490 roku, lecz nie zrealizował swego projektu. Tak naprawdę rozwój konstrukcji zwanej pierwotnie "Rover" datuje się na koniec XIX w.

Konstrukcja Gazeli powstała w latach 60ch XX w. , a model zamieszczony na zdjęciu był wyprodukowany w kwietniu 1988 roku w Bydgoskim Romecie.
Konstrukcja ta jest mało doskonała począwszy od ramy, której sztywność pozostawia wiele do życzenia, a skończywszy na napędzie i przełożeniu bardzo twardym, nienadającym się właściwie dla kobiety. Trzeba mieć kondycję sportowca kolarza by swobodnie napędzać ten wehikuł. Przy dobrej kondycji na płaskim terenie można wyciągnąć na tym sprzęcie 50 km/h. Nie znam jego pełnych możliwości ponieważ jazda na tym rowerze z dużą prędkością budzi strach z powodu małej sztywności ramy i konstrukcji widelca, a właściwie technologii łączenia jego elementów metodą na prasie. Obecnie widelec ten zespawałem tig-iem i teraz mam pewność jego sztywności i wytrzymałości. Po wszystkich przeróbkach to będzie fajny damski rowerek.

Częściowo już zmodernizowana. Trzy lata temu zmieniłem sterowanie przerzutek na pełny pancerz i manetki Shimano; najprostsze. Uzyskałem wtedy płynność przerzucania biegów.

Gazela ma 30 lat © ramboniebieski


Oryginalna przekładnia Gazeli jest bardzo duża-odpowiada przełożeniu jakie stosuje się w rowerach szosowych. Większa zębatka korby ma 52 zęby, a mniejsza 40. Wolnobieg typowy sześciorzędowy.


Napęd Gazeli © ramboniebieski


To bardzo stary typ zmiany biegów. Mało sprawny i trudny do regulacji. Właściwie nie da się go wyregulować bo po krótkim czasie pracy rozjeżdżają się wszystkie regulacje.

Wolnobieg z przerzutką © ramboniebieski


Hamulce bardzo ciężko chodzą i obsługa ich wymaga męskiej ręki.

Hamulce arhaiczne © ramboniebieski


Dane wyjazdu:
13.30 km 0.00 km teren
00:47 h 16.98 km/h:
Maks. pr.:31.90 km/h
Temperatura:1.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 55 m
Kalorie: 132 kcal
Rower:

Lakier dla Gazeli

Czwartek, 19 stycznia 2012 · dodano: 19.01.2012 | Komentarze 0

Dzisiaj zjeździłem miasto w poszukiwaniu lakierów do pokrycia ramy Gazeli, którą modernizuję dla "lipaso". Rozpoczynam kapitalny remont tego roweru i jego modernizację. Dokumentację postępu robót w formie zdjęć zamieszczę na blogu.


Dane wyjazdu:
9.27 km 0.00 km teren
00:37 h 15.03 km/h:
Maks. pr.:35.40 km/h
Temperatura:1.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 30 m
Kalorie: 90 kcal
Rower:

Po śniegu

Środa, 18 stycznia 2012 · dodano: 18.01.2012 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
10.07 km 0.00 km teren
00:38 h 15.90 km/h:
Maks. pr.:39.20 km/h
Temperatura:0.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 35 m
Kalorie: 94 kcal
Rower:

Grunwaldzka-Galla-Roosvelta-de' Gaullea-Wolności-Grunwaldzka

Wtorek, 17 stycznia 2012 · dodano: 17.01.2012 | Komentarze 0