Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi JK z miasteczka Zabrze. Mam przejechane 22667.34 kilometrów z Bs, w tym 3060.23 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.01 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

Moje rowery

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy ramboniebieski.bikestats.pl

Archiwum bloga

Wpisy archiwalne w miesiącu

Styczeń, 2014

Dystans całkowity:186.64 km (w terenie 23.45 km; 12.56%)
Czas w ruchu:09:49
Średnia prędkość:19.01 km/h
Maksymalna prędkość:42.40 km/h
Suma podjazdów:647 m
Suma kalorii:3970 kcal
Liczba aktywności:26
Średnio na aktywność:7.18 km i 0h 22m
Więcej statystyk
Dane wyjazdu:
5.04 km 0.00 km teren
00:16 h 18.90 km/h:
Maks. pr.:35.60 km/h
Temperatura:3.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 71 kcal
Rower:Gary

Praca

Piątek, 31 stycznia 2014 · dodano: 31.01.2014 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
5.07 km 0.00 km teren
00:18 h 16.90 km/h:
Maks. pr.:37.50 km/h
Temperatura:-6.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 69 kcal
Rower:Gary

Praca

Czwartek, 30 stycznia 2014 · dodano: 31.01.2014 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
5.05 km 0.00 km teren
00:16 h 18.94 km/h:
Maks. pr.:35.70 km/h
Temperatura:-6.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 68 kcal
Rower:Gary

Praca

Środa, 29 stycznia 2014 · dodano: 29.01.2014 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
8.71 km 0.00 km teren
00:30 h 17.42 km/h:
Maks. pr.:40.60 km/h
Temperatura:-6.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 40 m
Kalorie: 117 kcal
Rower:Gary

Centrownica-wykończenie szczegółów

Wtorek, 28 stycznia 2014 · dodano: 28.01.2014 | Komentarze 0

Rano do pracy, a po do bikeservice i kończenie budowy centrownicy.
Dołożyłem wspornik prawej kolumny aby ją usztywnić. Zmieniłem suwak pionowy na mocniejszy-bardziej sztywny. Urządzenie musi zachowywać dużą sztywność, która decyduje o dokładności i pewności wykonanych regulacji na kole rowerowym. W najbliższym czasie planuję jeszcze kilka modernizacji. Rolery i ich mechanizmy zmontowane będą także na wspólnej bazie z grubszej blachy, co zapewni im dużą sztywność i poprawność pracy. Jeszcze tylko podziałka i oznaczenia dla kilku podstawowych rozmiarów kół i to będzie wszystko.


Dane wyjazdu:
5.04 km 0.00 km teren
00:18 h 16.80 km/h:
Maks. pr.:37.30 km/h
Temperatura:-10.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 71 kcal
Rower:Gary

Praca

Poniedziałek, 27 stycznia 2014 · dodano: 27.01.2014 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
4.23 km 0.00 km teren
00:15 h 16.92 km/h:
Maks. pr.:39.70 km/h
Temperatura:-12.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 65 kcal
Rower:Gary

Centrownica

Sobota, 25 stycznia 2014 · dodano: 25.01.2014 | Komentarze 6

Duży mróz utrudnia poważnie jazdę. Od wdychania zimnego powietrza kurczą się oskrzela i powstaje tzw krótki oddech. Dodatkowo wiatr kręci we wszystkie strony i potęguje odczucie zimna. Zimowe ubranie rowerowe jest w takich warunkach nieocenione. No cóż, zima przyszła w zimie tak, jak być powinno a ja wybrałem się do bikeservice by zakończyć budowę nowej centrownicy. Można na niej centrować wszystkie rodzaje kół rowerowych. Części do tej centrownicy leżały gotowe od zeszłego roku, ale zawsze brakowało czasu by ją zmontować. Dzisiaj udało mi się zmontować całość i wypróbować działanie.

Baza centrownicy wykonana z aluminium, spawana
Baza centrownicy wykonana z aluminium, spawana © ramboniebieski

Zmontowane na bazie kolumny i koło rowerowe dla kontroli osi pionowych i poziomych
Zmontowane na bazie kolumny i koło rowerowe dla kontroli osi pionowych i poziomych © ramboniebieski

Zmontowane rolery osi poprzecznej (bicie boczne obręczy)i wzdłużnej (bicie pionowe obręczy
Zmontowane rolery osi poprzecznej (bicie boczne obręczy) i wzdłużnej (bicie pionowe obręczy "jajo") © ramboniebieski

Wykonanie poprawki w rolerze osi wzdłużnej
Wykonanie poprawki w rolerze osi wzdłużnej. Wskazówka pionowa pokazuje bicie boczne obręczy, a pozioma bicie wzdłużne (osiowość piasty z obręczą) w dziesięciokrotnym powiększeniu błędu obręczy © ramboniebieski

Poprawka rolerów wykonana
Poprawka rolerów wykonana © ramboniebieski

Rolery wykonałem z łożysk maszynowych. W tym miejscu obręcz koła jest idealnie wycentrowana
Rolery wykonałem z łożysk maszynowych. W tym miejscu obręcz koła jest idealnie wycentrowana © ramboniebieski




Dane wyjazdu:
5.06 km 0.00 km teren
00:18 h 16.87 km/h:
Maks. pr.:37.60 km/h
Temperatura:-6.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 75 kcal
Rower:Gary

Praca

Piątek, 24 stycznia 2014 · dodano: 24.01.2014 | Komentarze 0

Lekki wiatr ze wschodu przynosi raczej chłód. Mimo oblodzonych dróg ruch samochodowy dość duży. Rano musiałem zjechać na pobocze, gdyż nie było możliwości zmiany pasa ruchu by skręcić w lewo. Przejechała kawalkada samochodów, autobusów i tramwajów, a wtedy mogłem ruszyć bezpiecznie dalej. Po południu było raczej luźno na ulicach. Wielu kierowców odstawiło auta do garaży na okres zimy.
Od dwóch dni do pracy dojeżdżam sam, ponieważ kolega przy tej pogodzie zrezygnował z jazdy rowerem.


Dane wyjazdu:
11.10 km 0.00 km teren
00:36 h 18.50 km/h:
Maks. pr.:40.70 km/h
Temperatura:-6.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 40 m
Kalorie: 156 kcal
Rower:Gary

Imadło

Czwartek, 23 stycznia 2014 · dodano: 23.01.2014 | Komentarze 6

Jest szklanka. Na bocznych ulicach miasta lód i trochę śniegu. Wieje lekki wiatr potęgujący odczucie mrozu. Jest 7.30, jadę do pracy, gdzie kolega pospawał moje rozerwane imadło. Jak to się stało? W zeszłym roku naprawiałem jakiś rower i trzeba było odkręcić wolnobieg. Zwykle robię to nastawnym kluczem, ale nie dałem rady, więc uchwyciłem klucz w imadle, założyłem koło i mocno szarpnąłem trzymając koło za oponę. Poszło gładko, ale okazało się, że imadło nie wytrzymało tak silnego momentu obrotowego i pękło, a wolnobieg ani drgnął. Poradziłem sobie w inny sposób, ale niestety imadło się zniszczyło. Kolega spawacz w pracy jednak pospawał je z powodzeniem i dzisiaj zamontowałem je w warsztacie. Buduję także nową centrownicę z ruchomą kolumną by można było montować na niej wszystkie możliwe koła rowerowe.
Przygotowuję rower Jasia do nowego sezonu i maratonu Mazovia MTB 24h. W sobotę zacznę pracę przy tym sprzęcie. Na razie Kross Jasia został rozmontowany i czeka na dalsze części zamienne. Będzie przy nim sporo pracy by doprowadzić go do pełnej sprawności.

Naprawione, pospawane imadło
Naprawione, pospawane imadło © ramboniebieski

Budowa nowej centrownicy
Budowa nowej centrownicy © ramboniebieski

Mój warsztat wraca do dawnej sprawności
Mój warsztat wraca do dawnej sprawności © ramboniebieski

ROzebrany Kross Jasia
Rozebrany Kross Jasia © ramboniebieski

Części rowerowe dla Krossa
Nowe części dla Krossa © ramboniebieski

Nowa obręcz, szprychy i łożyska
Obręcz do tylnego koła, szprychy i łożyska © ramboniebieski

Całkiem fajna ramka
Całkiem fajna ramka © ramboniebieski






Dane wyjazdu:
5.13 km 0.00 km teren
00:17 h 18.11 km/h:
Maks. pr.:34.80 km/h
Temperatura:-2.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 75 kcal
Rower:Gary

Praca

Środa, 22 stycznia 2014 · dodano: 22.01.2014 | Komentarze 0

Ostrożność nie zawadzi. Wolne tempo z powodu oblodzenia dróg. Ale muszę powiedzieć, że asfalty w mieście były mokre, odlodzone. Boczne uliczki jak zwykle oblodzone, szklanka jak się patrzy. Zimowe opony zdają jednak egzamin na takiej nawierzchni i gwarantują doskonałą skuteczność hamowania. Zakup takich opon choć drogich opłaca się na pewno.


Dane wyjazdu:
5.14 km 0.00 km teren
00:16 h 19.27 km/h:
Maks. pr.:35.80 km/h
Temperatura:1.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 70 kcal
Rower:Gary

Tylko praca

Wtorek, 21 stycznia 2014 · dodano: 21.01.2014 | Komentarze 0

Niestety dzisiaj też wieje i pada deszcz. Ale robi się coraz zimniej i deszcz zamarza kłując w policzki igiełkami lodu. Troszkę poprószył śnieg i... robi się zimowo.