Info
Ten blog rowerowy prowadzi JK z miasteczka Zabrze. Mam przejechane 22667.34 kilometrów z Bs, w tym 3060.23 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.01 km/h i się wcale nie chwalę.Więcej o mnie
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2022, Maj1 - 0
- 2021, Maj1 - 0
- 2019, Sierpień2 - 2
- 2019, Lipiec1 - 0
- 2018, Maj2 - 0
- 2018, Kwiecień3 - 2
- 2017, Sierpień5 - 1
- 2017, Lipiec2 - 0
- 2017, Czerwiec5 - 0
- 2017, Maj2 - 0
- 2017, Kwiecień3 - 0
- 2017, Marzec15 - 2
- 2017, Luty20 - 0
- 2017, Styczeń24 - 5
- 2016, Grudzień15 - 0
- 2016, Listopad26 - 0
- 2016, Październik13 - 0
- 2016, Wrzesień19 - 0
- 2016, Sierpień23 - 0
- 2016, Lipiec29 - 0
- 2016, Czerwiec21 - 0
- 2016, Maj21 - 0
- 2016, Kwiecień24 - 0
- 2016, Marzec21 - 0
- 2016, Luty22 - 1
- 2016, Styczeń16 - 0
- 2015, Grudzień13 - 0
- 2015, Listopad24 - 0
- 2015, Październik21 - 0
- 2015, Wrzesień22 - 0
- 2015, Sierpień22 - 0
- 2015, Lipiec23 - 0
- 2015, Czerwiec10 - 0
- 2015, Maj22 - 2
- 2015, Kwiecień21 - 1
- 2015, Marzec22 - 0
- 2015, Luty17 - 0
- 2015, Styczeń20 - 9
- 2014, Grudzień15 - 0
- 2014, Listopad23 - 9
- 2014, Październik24 - 0
- 2014, Wrzesień26 - 0
- 2014, Sierpień20 - 0
- 2014, Lipiec27 - 0
- 2014, Czerwiec25 - 4
- 2014, Maj21 - 0
- 2014, Kwiecień22 - 11
- 2014, Marzec26 - 0
- 2014, Luty24 - 14
- 2014, Styczeń27 - 28
- 2013, Grudzień16 - 1
- 2013, Listopad16 - 0
- 2013, Październik5 - 0
- 2013, Wrzesień12 - 0
- 2013, Sierpień29 - 4
- 2013, Lipiec27 - 11
- 2013, Czerwiec21 - 4
- 2013, Maj17 - 33
- 2013, Kwiecień18 - 17
- 2013, Marzec16 - 36
- 2013, Luty22 - 35
- 2013, Styczeń28 - 14
- 2012, Grudzień20 - 1
- 2012, Listopad25 - 1
- 2012, Październik30 - 10
- 2012, Wrzesień24 - 7
- 2012, Sierpień27 - 10
- 2012, Lipiec30 - 7
- 2012, Czerwiec29 - 10
- 2012, Maj28 - 17
- 2012, Kwiecień25 - 12
- 2012, Marzec26 - 9
- 2012, Luty21 - 0
- 2012, Styczeń28 - 12
- 2011, Grudzień25 - 6
- 2011, Listopad21 - 5
- 2011, Październik25 - 2
- 2011, Wrzesień27 - 0
- 2011, Sierpień28 - 0
- 2011, Lipiec26 - 2
- 2011, Czerwiec28 - 0
- 2011, Maj26 - 0
- 2011, Kwiecień26 - 0
- 2011, Marzec5 - 0
- 2010, Październik5 - 0
- 2010, Wrzesień7 - 0
- 2010, Sierpień11 - 0
- 2010, Lipiec12 - 0
- 2010, Czerwiec11 - 0
- 2010, Maj7 - 0
Wpisy archiwalne w miesiącu
Styczeń, 2014
Dystans całkowity: | 186.64 km (w terenie 23.45 km; 12.56%) |
Czas w ruchu: | 09:49 |
Średnia prędkość: | 19.01 km/h |
Maksymalna prędkość: | 42.40 km/h |
Suma podjazdów: | 647 m |
Suma kalorii: | 3970 kcal |
Liczba aktywności: | 26 |
Średnio na aktywność: | 7.18 km i 0h 22m |
Więcej statystyk |
Dane wyjazdu:
5.04 km
0.00 km teren
00:16 h
18.90 km/h:
Maks. pr.:35.60 km/h
Temperatura:3.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 71 kcal
Rower:Gary
Praca
Piątek, 31 stycznia 2014 · dodano: 31.01.2014 | Komentarze 0
Dane wyjazdu:
5.07 km
0.00 km teren
00:18 h
16.90 km/h:
Maks. pr.:37.50 km/h
Temperatura:-6.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 69 kcal
Rower:Gary
Praca
Czwartek, 30 stycznia 2014 · dodano: 31.01.2014 | Komentarze 0
Dane wyjazdu:
5.05 km
0.00 km teren
00:16 h
18.94 km/h:
Maks. pr.:35.70 km/h
Temperatura:-6.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 68 kcal
Rower:Gary
Praca
Środa, 29 stycznia 2014 · dodano: 29.01.2014 | Komentarze 0
Dane wyjazdu:
8.71 km
0.00 km teren
00:30 h
17.42 km/h:
Maks. pr.:40.60 km/h
Temperatura:-6.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 40 m
Kalorie: 117 kcal
Rower:Gary
Centrownica-wykończenie szczegółów
Wtorek, 28 stycznia 2014 · dodano: 28.01.2014 | Komentarze 0
Rano do pracy, a po do bikeservice i kończenie budowy centrownicy.Dołożyłem wspornik prawej kolumny aby ją usztywnić. Zmieniłem suwak pionowy na mocniejszy-bardziej sztywny. Urządzenie musi zachowywać dużą sztywność, która decyduje o dokładności i pewności wykonanych regulacji na kole rowerowym. W najbliższym czasie planuję jeszcze kilka modernizacji. Rolery i ich mechanizmy zmontowane będą także na wspólnej bazie z grubszej blachy, co zapewni im dużą sztywność i poprawność pracy. Jeszcze tylko podziałka i oznaczenia dla kilku podstawowych rozmiarów kół i to będzie wszystko.
Dane wyjazdu:
5.04 km
0.00 km teren
00:18 h
16.80 km/h:
Maks. pr.:37.30 km/h
Temperatura:-10.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 71 kcal
Rower:Gary
Praca
Poniedziałek, 27 stycznia 2014 · dodano: 27.01.2014 | Komentarze 0
Dane wyjazdu:
4.23 km
0.00 km teren
00:15 h
16.92 km/h:
Maks. pr.:39.70 km/h
Temperatura:-12.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 65 kcal
Rower:Gary
Centrownica
Sobota, 25 stycznia 2014 · dodano: 25.01.2014 | Komentarze 6
Duży mróz utrudnia poważnie jazdę. Od wdychania zimnego powietrza kurczą się oskrzela i powstaje tzw krótki oddech. Dodatkowo wiatr kręci we wszystkie strony i potęguje odczucie zimna. Zimowe ubranie rowerowe jest w takich warunkach nieocenione. No cóż, zima przyszła w zimie tak, jak być powinno a ja wybrałem się do bikeservice by zakończyć budowę nowej centrownicy. Można na niej centrować wszystkie rodzaje kół rowerowych. Części do tej centrownicy leżały gotowe od zeszłego roku, ale zawsze brakowało czasu by ją zmontować. Dzisiaj udało mi się zmontować całość i wypróbować działanie.Baza centrownicy wykonana z aluminium, spawana © ramboniebieski
Zmontowane na bazie kolumny i koło rowerowe dla kontroli osi pionowych i poziomych © ramboniebieski
Zmontowane rolery osi poprzecznej (bicie boczne obręczy) i wzdłużnej (bicie pionowe obręczy "jajo") © ramboniebieski
Wykonanie poprawki w rolerze osi wzdłużnej. Wskazówka pionowa pokazuje bicie boczne obręczy, a pozioma bicie wzdłużne (osiowość piasty z obręczą) w dziesięciokrotnym powiększeniu błędu obręczy © ramboniebieski
Poprawka rolerów wykonana © ramboniebieski
Rolery wykonałem z łożysk maszynowych. W tym miejscu obręcz koła jest idealnie wycentrowana © ramboniebieski
Dane wyjazdu:
5.06 km
0.00 km teren
00:18 h
16.87 km/h:
Maks. pr.:37.60 km/h
Temperatura:-6.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 75 kcal
Rower:Gary
Praca
Piątek, 24 stycznia 2014 · dodano: 24.01.2014 | Komentarze 0
Lekki wiatr ze wschodu przynosi raczej chłód. Mimo oblodzonych dróg ruch samochodowy dość duży. Rano musiałem zjechać na pobocze, gdyż nie było możliwości zmiany pasa ruchu by skręcić w lewo. Przejechała kawalkada samochodów, autobusów i tramwajów, a wtedy mogłem ruszyć bezpiecznie dalej. Po południu było raczej luźno na ulicach. Wielu kierowców odstawiło auta do garaży na okres zimy.Od dwóch dni do pracy dojeżdżam sam, ponieważ kolega przy tej pogodzie zrezygnował z jazdy rowerem.
Dane wyjazdu:
11.10 km
0.00 km teren
00:36 h
18.50 km/h:
Maks. pr.:40.70 km/h
Temperatura:-6.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 40 m
Kalorie: 156 kcal
Rower:Gary
Imadło
Czwartek, 23 stycznia 2014 · dodano: 23.01.2014 | Komentarze 6
Jest szklanka. Na bocznych ulicach miasta lód i trochę śniegu. Wieje lekki wiatr potęgujący odczucie mrozu. Jest 7.30, jadę do pracy, gdzie kolega pospawał moje rozerwane imadło. Jak to się stało? W zeszłym roku naprawiałem jakiś rower i trzeba było odkręcić wolnobieg. Zwykle robię to nastawnym kluczem, ale nie dałem rady, więc uchwyciłem klucz w imadle, założyłem koło i mocno szarpnąłem trzymając koło za oponę. Poszło gładko, ale okazało się, że imadło nie wytrzymało tak silnego momentu obrotowego i pękło, a wolnobieg ani drgnął. Poradziłem sobie w inny sposób, ale niestety imadło się zniszczyło. Kolega spawacz w pracy jednak pospawał je z powodzeniem i dzisiaj zamontowałem je w warsztacie. Buduję także nową centrownicę z ruchomą kolumną by można było montować na niej wszystkie możliwe koła rowerowe.Przygotowuję rower Jasia do nowego sezonu i maratonu Mazovia MTB 24h. W sobotę zacznę pracę przy tym sprzęcie. Na razie Kross Jasia został rozmontowany i czeka na dalsze części zamienne. Będzie przy nim sporo pracy by doprowadzić go do pełnej sprawności.
Naprawione, pospawane imadło © ramboniebieski
Budowa nowej centrownicy © ramboniebieski
Mój warsztat wraca do dawnej sprawności © ramboniebieski
Rozebrany Kross Jasia © ramboniebieski
Nowe części dla Krossa © ramboniebieski
Obręcz do tylnego koła, szprychy i łożyska © ramboniebieski
Całkiem fajna ramka © ramboniebieski
Dane wyjazdu:
5.13 km
0.00 km teren
00:17 h
18.11 km/h:
Maks. pr.:34.80 km/h
Temperatura:-2.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 75 kcal
Rower:Gary
Praca
Środa, 22 stycznia 2014 · dodano: 22.01.2014 | Komentarze 0
Ostrożność nie zawadzi. Wolne tempo z powodu oblodzenia dróg. Ale muszę powiedzieć, że asfalty w mieście były mokre, odlodzone. Boczne uliczki jak zwykle oblodzone, szklanka jak się patrzy. Zimowe opony zdają jednak egzamin na takiej nawierzchni i gwarantują doskonałą skuteczność hamowania. Zakup takich opon choć drogich opłaca się na pewno.Dane wyjazdu:
5.14 km
0.00 km teren
00:16 h
19.27 km/h:
Maks. pr.:35.80 km/h
Temperatura:1.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 70 kcal
Rower:Gary