Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi JK z miasteczka Zabrze. Mam przejechane 22667.34 kilometrów z Bs, w tym 3060.23 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.01 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

Moje rowery

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy ramboniebieski.bikestats.pl

Archiwum bloga

Dane wyjazdu:
6.47 km 0.00 km teren
00:23 h 16.88 km/h:
Maks. pr.:38.50 km/h
Temperatura:3.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 30 m
Kalorie: 54 kcal
Rower:

Bikeservice-oględziny Gazeli 27"

Piątek, 20 stycznia 2012 · dodano: 20.01.2012 | Komentarze 0

Widzę duże zainteresowanie Gazelą, które niejako zmusza mnie do podania kilku choć informacji o tej konstrukcji i w ogóle o rowerze.

Pierwszy rower na świecie skonstruował Leonardo da Vinci w 1490 roku, lecz nie zrealizował swego projektu. Tak naprawdę rozwój konstrukcji zwanej pierwotnie "Rover" datuje się na koniec XIX w.

Konstrukcja Gazeli powstała w latach 60ch XX w. , a model zamieszczony na zdjęciu był wyprodukowany w kwietniu 1988 roku w Bydgoskim Romecie.
Konstrukcja ta jest mało doskonała począwszy od ramy, której sztywność pozostawia wiele do życzenia, a skończywszy na napędzie i przełożeniu bardzo twardym, nienadającym się właściwie dla kobiety. Trzeba mieć kondycję sportowca kolarza by swobodnie napędzać ten wehikuł. Przy dobrej kondycji na płaskim terenie można wyciągnąć na tym sprzęcie 50 km/h. Nie znam jego pełnych możliwości ponieważ jazda na tym rowerze z dużą prędkością budzi strach z powodu małej sztywności ramy i konstrukcji widelca, a właściwie technologii łączenia jego elementów metodą na prasie. Obecnie widelec ten zespawałem tig-iem i teraz mam pewność jego sztywności i wytrzymałości. Po wszystkich przeróbkach to będzie fajny damski rowerek.

Częściowo już zmodernizowana. Trzy lata temu zmieniłem sterowanie przerzutek na pełny pancerz i manetki Shimano; najprostsze. Uzyskałem wtedy płynność przerzucania biegów.

Gazela ma 30 lat © ramboniebieski


Oryginalna przekładnia Gazeli jest bardzo duża-odpowiada przełożeniu jakie stosuje się w rowerach szosowych. Większa zębatka korby ma 52 zęby, a mniejsza 40. Wolnobieg typowy sześciorzędowy.


Napęd Gazeli © ramboniebieski


To bardzo stary typ zmiany biegów. Mało sprawny i trudny do regulacji. Właściwie nie da się go wyregulować bo po krótkim czasie pracy rozjeżdżają się wszystkie regulacje.

Wolnobieg z przerzutką © ramboniebieski


Hamulce bardzo ciężko chodzą i obsługa ich wymaga męskiej ręki.

Hamulce arhaiczne © ramboniebieski



Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy.
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!