Info
Ten blog rowerowy prowadzi JK z miasteczka Zabrze. Mam przejechane 22667.34 kilometrów z Bs, w tym 3060.23 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.01 km/h i się wcale nie chwalę.Więcej o mnie
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2022, Maj1 - 0
- 2021, Maj1 - 0
- 2019, Sierpień2 - 2
- 2019, Lipiec1 - 0
- 2018, Maj2 - 0
- 2018, Kwiecień3 - 2
- 2017, Sierpień5 - 1
- 2017, Lipiec2 - 0
- 2017, Czerwiec5 - 0
- 2017, Maj2 - 0
- 2017, Kwiecień3 - 0
- 2017, Marzec15 - 2
- 2017, Luty20 - 0
- 2017, Styczeń24 - 5
- 2016, Grudzień15 - 0
- 2016, Listopad26 - 0
- 2016, Październik13 - 0
- 2016, Wrzesień19 - 0
- 2016, Sierpień23 - 0
- 2016, Lipiec29 - 0
- 2016, Czerwiec21 - 0
- 2016, Maj21 - 0
- 2016, Kwiecień24 - 0
- 2016, Marzec21 - 0
- 2016, Luty22 - 1
- 2016, Styczeń16 - 0
- 2015, Grudzień13 - 0
- 2015, Listopad24 - 0
- 2015, Październik21 - 0
- 2015, Wrzesień22 - 0
- 2015, Sierpień22 - 0
- 2015, Lipiec23 - 0
- 2015, Czerwiec10 - 0
- 2015, Maj22 - 2
- 2015, Kwiecień21 - 1
- 2015, Marzec22 - 0
- 2015, Luty17 - 0
- 2015, Styczeń20 - 9
- 2014, Grudzień15 - 0
- 2014, Listopad23 - 9
- 2014, Październik24 - 0
- 2014, Wrzesień26 - 0
- 2014, Sierpień20 - 0
- 2014, Lipiec27 - 0
- 2014, Czerwiec25 - 4
- 2014, Maj21 - 0
- 2014, Kwiecień22 - 11
- 2014, Marzec26 - 0
- 2014, Luty24 - 14
- 2014, Styczeń27 - 28
- 2013, Grudzień16 - 1
- 2013, Listopad16 - 0
- 2013, Październik5 - 0
- 2013, Wrzesień12 - 0
- 2013, Sierpień29 - 4
- 2013, Lipiec27 - 11
- 2013, Czerwiec21 - 4
- 2013, Maj17 - 33
- 2013, Kwiecień18 - 17
- 2013, Marzec16 - 36
- 2013, Luty22 - 35
- 2013, Styczeń28 - 14
- 2012, Grudzień20 - 1
- 2012, Listopad25 - 1
- 2012, Październik30 - 10
- 2012, Wrzesień24 - 7
- 2012, Sierpień27 - 10
- 2012, Lipiec30 - 7
- 2012, Czerwiec29 - 10
- 2012, Maj28 - 17
- 2012, Kwiecień25 - 12
- 2012, Marzec26 - 9
- 2012, Luty21 - 0
- 2012, Styczeń28 - 12
- 2011, Grudzień25 - 6
- 2011, Listopad21 - 5
- 2011, Październik25 - 2
- 2011, Wrzesień27 - 0
- 2011, Sierpień28 - 0
- 2011, Lipiec26 - 2
- 2011, Czerwiec28 - 0
- 2011, Maj26 - 0
- 2011, Kwiecień26 - 0
- 2011, Marzec5 - 0
- 2010, Październik5 - 0
- 2010, Wrzesień7 - 0
- 2010, Sierpień11 - 0
- 2010, Lipiec12 - 0
- 2010, Czerwiec11 - 0
- 2010, Maj7 - 0
Dane wyjazdu:
0.00 km
0.00 km teren
h
km/h:
Maks. pr.:0.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Gary
SESJA ZDJĘCIOWA "GAZELA FOR EVER"
Niedziela, 1 kwietnia 2012 · dodano: 01.04.2012 | Komentarze 9
"GAZELA FOR EVER"Pierwotnie "Gazela" została wyprodukowana w Bydgoskim Predom-Romet w kwietniu 1988 roku. Była to dziwna dość konstrukcja, jedyna taka na świecie na kołach 27", ale tylko w nazwie, ponieważ koła te miały oznaczenie 600-20 i równały się mniej więcej 29". Nie wiadomo dlaczego producent zapisał je jako 27".
Dziś po pełnej modernizacji "GAZELA FOR EVER" jak nazwał ją i opisał własnoręcznie Jedris jest zupełnie innym rowerem; prawdziwie damskim z lekkimi przełożeniami i możliwością jazdy szybkiej i bezpiecznej. Straciła również 3 kg wagi, otrzymała nowy lakier, opis i osprzęt. Ze starej konstrukcji pozostała rama stalowa, widełki i kierownica, a także stery. Pełny osprzęt i koła wraz z ogumieniem są nowe, a także oś suportu z montażem korb na kwadrat.
Objazd "Gazeli For Ever" wypadł pozytywnie. Obecnie rower jest stosunkowo lekki, ma bardzo wygodne przełożenia, jedzie gładko i rozpędza się z "górki" bez najmniejszych oporów. Na nowych piastach opory toczenia są minimalne. Bardzo wygodne klamkomanetki Schimano pozwalają sprawnie operować przełożeniami, których obecnie "Gazela For Ever" posiada 21. Zmiana korby z 52 zębów na 48 daje łatwiejsze przełożenie dla kobiety i czyni jazdę o wiele przyjemniejszą. Ogólna sprawność roweru poprawiła się znacznie. Wygodne siodełko ALPINE żel poprawia dodatkowo komfort jazdy.
Ze starego roweru udało się uratować godło producenta, które zamieściłem na główce "Gazeli For Ever"
"Gzaela For Ever" jest obecnie nowym rowerem na starej oryginalnej ramie, dlatego też z szacunku dla jej producenta zamieściłem jego godło.
"GAZELA FOR EVER" jest moją propozycją dla wszystkich Pań jeżdżących spacerowo.
"GAZELA FOR EWER" 2012© ramboniebieski
Gazela w nowej szacie po pełnej modernizacji. Obecnie jest nowoczesnym rowerem z osprzętem średniej klasy.
Moja ocena w 10 punktowej skali - "7"
"GAZELA" PREDOM-ROMET BYDGOSZCZ 1988© ramboniebieski
Dla porównania pokazuję zdjęcie starej Gazeli, ale już częściowo zmodernizowanej. Kilka lat temu założyłem manetki Gilong i pełne pancerze przyklejone do ramy taśmą izolacyjną ponieważ rama ta nie posiadała przelotek.
Napęd "GAZELI FOR EWER"© ramboniebieski
Podstawową sprawą w modernizacji roweru była zmiana napędu z bardzo twardego, męskiego, szosowego przełożenia na lekkie, miękkie, damskie.
Piasty i koła© ramboniebieski
Koła zmienione w komplecie na mniejszy rozmiar, z 600-20 na 28", co spowodowało poprawę przełożenia. Piasta przednia SRAM 7.0, tylna Shimano, obręcze o pełnym profilu aluminiowe.
Główka ramy© ramboniebieski
Główka ramy zaopatrzona w godło producenta "PREDOM-ROMET" BYDGOSZCZ
Osprzęt kierownicy© ramboniebieski
Stara kierownica w ciekawym kształcie-linia nowoczesna, chromowana. Klamkomanetki Shimano, licznik Kateye, lampka Author i dzwonek, niezbędny w jeździe miejskiej.
"GAZELA FOR EWER" opis ramy© ramboniebieski
"GAZELA FOR EVER"-to pomysł i wykonanie Jedrisa. Udało mu się bardzo, jestem zadowolony i podziwiam jego zdolności i pomysły. Pasuje ta czcionka do ramy i stwarza wrażenie retro. Zabytkowy prawie rower z nowoczesnym osprzętem i charakterystycznym opisem.
Komentarze
Jedris | 21:47 niedziela, 15 kwietnia 2012 | linkuj
Mistrzu pozwoliłem sobie tchnąć trochę życia w historię Gazeli. Wzorowałem się na na amerykańskich muscle carach. Spójrz tylko, są to rasowe klasyki, które budzą podziw i uznanie do dziś. Kolorki, chromy, ozdobne czcionki - widzisz, mnie skansen z plazmą mógłby zainteresować... np. Plymouth.
mors | 22:21 sobota, 14 kwietnia 2012 | linkuj
Efekt bardzo pozytywny, wielkie uznanie za włożoną pracę, ale pozwolę sobie na jedną uwagę: te "Gazela for ever" pasuje do Gazeli jak.. ciekłokrystaliczny wyświetlacz na Wawelu, albo telewizor plazmowy w skansenie. ;)
Co do opon: 27" były o 8mm większe od 28", i jest to światowy standard!
Rozmiar 600-20? Pierwsze słyszę..
Co do opon: 27" były o 8mm większe od 28", i jest to światowy standard!
Rozmiar 600-20? Pierwsze słyszę..
grigor86 | 16:39 poniedziałek, 2 kwietnia 2012 | linkuj
Brak słów!!! Pięknie odrestaurowany rower! Wygląda dużo lepiej niż oryginał!
WrocNam | 04:18 poniedziałek, 2 kwietnia 2012 | linkuj
Czadersko wygląda. Kupę roboty włożyłeś - Szacunek!
OdCzasuDoCzasu | 17:24 niedziela, 1 kwietnia 2012 | linkuj
Piękny rower. :) Szacunek dla ogromu pracy i podziw dla efektu.
Ech ... gdyby tylko mój chłop tak potrafił ... trawi mnie lekka zazdrość. Gratuluję sukcesu :)
Ech ... gdyby tylko mój chłop tak potrafił ... trawi mnie lekka zazdrość. Gratuluję sukcesu :)
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!