Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi JK z miasteczka Zabrze. Mam przejechane 22667.34 kilometrów z Bs, w tym 3060.23 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.01 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

Moje rowery

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy ramboniebieski.bikestats.pl

Archiwum bloga

Dane wyjazdu:
4.11 km 0.00 km teren
00:17 h 14.51 km/h:
Maks. pr.:28.70 km/h
Temperatura:0.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 18 m
Kalorie: 36 kcal
Rower:

Wymiana napędu-Voyager

Sobota, 14 stycznia 2012 · dodano: 14.01.2012 | Komentarze 7

Ten napęd wytrzymał zaledwie 4112 km. Podstawowym jednak błędem był brak zmiany łańcucha. Tani łańcuch rozciągnął się dość szybko i obrobił dokładnie zębatki. To czwarty napęd w życiu Voyagera.

Zużyty napęd Voyagera © ramboniebieski


Jeszcze nie było zimy, a mój wolnobieg wygląda jakby zaliczył Syberię. Może kiedyś się wybiorę; co Wy na to?

Wolnobieg po 4000 km © ramboniebieski


Jeszcze chwila i zniknie w kontenerach złomowiska. Fajny był, ale nadszedł kres jego żywota.

Straszny widok © ramboniebieski


Ta korba dość ładnie wygląda w sklepie na półce. Gorzej spisuje się w użyciu. Myślę, że gdybym więcej jeździł w terenie w błocie i deszczu nie wytrzymała by nawet dwóch tysięcy.

Alivio jest kiepskie © ramboniebieski


Wszystkie blaty zużyte, szczególnie dwójka w miejscach indeksów. Napęd pracował bardzo ciężko, ale nie narzekam. Jeździłem wolniej, ale za to z większym wysiłkiem, co oznacza utrzymywanie kondycji.

Wychechłana dwójka © ramboniebieski


Zobaczymy jak się spisze Deore. Zmiana łańcucha na nowy w odpowiednim momencie uchroni ją przed szybkim zużyciem. A może zastosować częste zmiany łańcuchów co kilkaset kilometrów-np 3 co 300 km?

Części zamienne © ramboniebieski


Wyczyszczenie gwintów suportu jest bardzo ważne. Zniszczenie ich oznacza zakup nowej ramy. Nowy wkład wkręcamy zawsze na cienką warstwę smaru.

Przygotowany suport do zmiany wkładu © ramboniebieski


Poprzedni wkład był jeszcze dobry, ale do tej korby potrzebny był większy wymiar. Miło spojrzeć na tą nową część i wyczyszczony kawałek ramy. Pierwszy etap montażu za mną.

Suport zmontowany © ramboniebieski


Jeszcze regulacje przerzutek i tylnego hamulca, ogólna kosmetyka maszyny; to jeszcze potrwa. Spędziłem dziś w serwisie z Voyagerem 5 godzin. Popatrzcie na efekt. Gdyby nie otarcia lakieru wyglądałby jak nowy.

Nowy napęd sprawny © ramboniebieski


Pozostała jeszcze wymiana sterów kierownicy, ale zrobię to w przyszłym tygodniu.



Komentarze
sebekfireman
| 11:02 sobota, 21 stycznia 2012 | linkuj I jak wygląda sytuacja? Rammzes chętny na sprzęt?
ramboniebieski
| 13:45 niedziela, 15 stycznia 2012 | linkuj Obiecałem już rammzesowi ten "sprzęt". Poczekajmy co odpowie. Jeśli nie, to wyślę go tobie.
sebekfireman
| 12:46 niedziela, 15 stycznia 2012 | linkuj Moje zębatki z korby Alivio mają zrobione 24000 km (na 3 łańcuchach) i jeszcze trochę życia przed nimi... do 30000 km dociągnie spokojnie.
Z chęcią bym przyjął tą Twoją korbę wraz z suportem.
ramboniebieski
| 12:05 niedziela, 15 stycznia 2012 | linkuj Ramzes, dołożę Ci wkład suportu, który też wymieniłem, o czym przez chwilkę zapomniałem. Wkład jest dobry i zrobisz na nim jeszcze kilka tysięcy.
ramboniebieski
| 11:55 niedziela, 15 stycznia 2012 | linkuj Gdy wymienisz wkład suportu wtedy będziesz miał kwadrat. Obecnie wkład kupisz za 30 zł, a tą korbę i wolnobieg odstąpię Ci za cenę kosztów przesyłki. Można się pokusić o wymianę trzynastki w wolnobiegu i wtedy na nim pojeździsz. Dla mnie to już bezwartościowy złom.
Alivio to korba nawet nie ze średniej półki, jest ciężka i słabe stopy. Wiem, że powinna wytrzymać może dwa razy tyle, ale jak zaznaczyłem, brak zmiany łańcuchów na nowe doprawił ją na dobre. Nowy łańcuch przeskakuje na tej korbie. Nie wiem jakim cudem można zrobić na Alivio 20000.
rammzes
| 11:42 niedziela, 15 stycznia 2012 | linkuj Chętnie bym odkupił Twoją starą korbę wraz z kasetą, lecz ten kwadrat... :/
sebekfireman
| 08:19 niedziela, 15 stycznia 2012 | linkuj Te zębatki w starej kasecie i korbie są zużyte w bardzo niewielkim stopniu. Zębatki przy korbie Alivio spokojnie wytrzymałyby Tobie z 20000 km.
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!