Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi JK z miasteczka Zabrze. Mam przejechane 22667.34 kilometrów z Bs, w tym 3060.23 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.01 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

Moje rowery

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy ramboniebieski.bikestats.pl

Archiwum bloga

Dane wyjazdu:
3.69 km 0.00 km teren
00:11 h 20.13 km/h:
Maks. pr.:47.40 km/h
Temperatura:5.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 55 kcal
Rower:Gary

Serwis Kross'a

Sobota, 1 lutego 2014 · dodano: 01.02.2014 | Komentarze 5

Piękna pogoda, ciepło i słońce-normalnie wiosna, więc chciało by się ruszyć na dalszą trasę, ale w planie miałem serwis Kross'a Jasia. W południe pojechałem do bikeservice i zabrałem się do roboty. Dzisiaj zaplatałem koła. Przednie na gotowo, a tylne tylko zaplotłem. W przyszłym tygodniu pojadę tam i dokończę centrowanie. Pozostanie tylko zmiana amora i ogólny serwis, hamulce, przerzutki, czyszczenie i regulacje. Jasiu w tym roku będzie startował w Mazovii MTB 24h w kategorii solo, dlatego też taki poważne zmiany w maszynie. Będzie także nowa kaseta i łańcuch.

Naprawa piasty przedniej. Wymiana kulek i smaru, ustawienie luzów
Naprawa piasty przedniej. Wymiana kulek i smaru, ustawienie luzów © ramboniebieski

Oś w dobrym stanie, jednak konus nie
Oś w dobrym stanie, jednak konus nie © ramboniebieski

Konus lewy także zniszczony, ale się nadaje. Kulki toczyć się będą po całej bieżni
Konus lewy także zniszczony, ale się nadaje. Kulki toczyć się będą po całej bieżni © ramboniebieski


Piasta zaopatrzona w smar i nowe kulki
Piasta zaopatrzona w smar i nowe kulki © ramboniebieski

Zmontowana piasta po serwisie
Zmontowana piasta po serwisie © ramboniebieski

Teraz można zapleść koło
Teraz można zapleść koło © ramboniebieski

Zaplatam najpierw jedną stronę, co drugą szprychę
Zaplatam najpierw jedną stronę, co drugą szprychę © ramboniebieski

Lewa strona koła zapleciona
Prawa strona koła zapleciona © ramboniebieski

Koło w całości zaplecione na centrownicy
Koło w całości zaplecione na centrownicy © ramboniebieski

Centrowanie koła przedniego
Centrowanie koła przedniego © ramboniebieski

Wycentrowane koło przednie
Wycentrowane koło przednie © ramboniebieski

Wskaźniki pokazują poprawność wycentrowania
Wskaźniki pokazują poprawność wycentrowania © ramboniebieski

Kolej na koło tylne
Kolej na koło tylne © ramboniebieski

Zaplecione koło tylne na centrownicy
Zaplecione koło tylne na centrownicy © ramboniebieski





Komentarze
sikorski33
| 23:38 środa, 12 lutego 2014 | linkuj Ostatnio wymieniłem oś w przednim kole ,oraz smar w pedałach. Ja używam smaru łT 43. Też sam serwisuję moje rowery. Zazdroszczę takiego warsztatu...
Pozdrawiam
bizon77
| 13:43 wtorek, 4 lutego 2014 | linkuj Łał niezły warsztat :) Szafa cienie fajna i jaki profesjonalny sprzęt .Też sam grzebie w swoim rowerze ale zaplecenie koła bym się nie podjął a tu widzę pleciemy.Także z mojej strony szacuneczek :)
grigor86
| 19:59 niedziela, 2 lutego 2014 | linkuj Dzięki za radę. Na pewno go kupię.
ramboniebieski
| 22:12 sobota, 1 lutego 2014 | linkuj Ja używam sprawdzony od dawna smar firmy WELDTITE Bike Grease with Teflon. Miałem okazję serwisować rowery zaopatrzone tym smarem i stwierdzam, że w każdych prawie warunkach zachowuje właściwości wysokiej lepkości. Tzn jest gęsty i "śliski". Jedynie w błocie i dużym deszczu wypłukuje się i nieco rozmywa, ale to też zależy od uszczelnień piast. Nawet po dwóch latach smar nie traci właściwości i koloru. Serwisowałem rowery kolegów dwa lata temu i o dziwo do dzisiaj ten smar ma świeży wygląd i w dotyku wydaje się nie zmieniony.
Pakowany po 150g w charakterystycznych zielonych tubach. Polecam wszystkim ten smar. Jest on dość drogi, ale uważam, że warto wydać te pieniądze. Zresztą tak niewiele go potrzeba na jeden serwis, że wystarcza na bardzo długo, no i nie ma potrzeby wymiany tego smaru tak często jak innych. Pozdro:))
grigor86
| 21:37 sobota, 1 lutego 2014 | linkuj Dobra robota! Ja też lubię serwisować rowery i jak patrzę na te zdjęcia to oczy się cieszą :-) Ta centrownica to mistrzostwo wykonania - gratuluję.
Jakiego smaru używać najlepiej do łożysk piast?
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!