Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi JK z miasteczka Zabrze. Mam przejechane 22667.34 kilometrów z Bs, w tym 3060.23 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.01 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

Moje rowery

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy ramboniebieski.bikestats.pl

Archiwum bloga

Wpisy archiwalne w miesiącu

Sierpień, 2014

Dystans całkowity:278.00 km (w terenie 171.09 km; 61.54%)
Czas w ruchu:12:47
Średnia prędkość:21.75 km/h
Maksymalna prędkość:44.50 km/h
Suma podjazdów:461 m
Maks. tętno maksymalne:150 (95 %)
Maks. tętno średnie:137 (87 %)
Suma kalorii:3741 kcal
Liczba aktywności:20
Średnio na aktywność:13.90 km i 0h 38m
Więcej statystyk
Dane wyjazdu:
30.69 km 30.69 km teren
01:17 h 23.91 km/h:
Maks. pr.:36.20 km/h
Temperatura:22.0
HR max:150 ( 95%)
HR avg:137 ( 87%)
Podjazdy: 35 m
Kalorie: 535 kcal
Rower:Gary

Miłogostowice 5

Czwartek, 14 sierpnia 2014 · dodano: 16.08.2014 | Komentarze 0

Trening na trasie Miłogostowice-Bieniowice-Miłogostowice-Miłosna-Miłogostowice. Świetne miejsce do jazdy w terenie, jest tu dużo szutrów, polnych dróg i leśnych duktów. Pogoda dopisuje, jak zawsze w tych okolicach. Legnica jest w Polsce biegunem ciepła.
Wykonałem trening w terenie; 47 min w tlenie i 30 min w strefie beztlenowej na tętnie 150.


Dane wyjazdu:
23.83 km 23.83 km teren
01:02 h 23.06 km/h:
Maks. pr.:36.80 km/h
Temperatura:21.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 15 m
Kalorie: 360 kcal
Rower:Gary

Miłogostowice 4

Środa, 13 sierpnia 2014 · dodano: 13.08.2014 | Komentarze 0

Zaliczyłem dziś kolejny raz Legnicę, gdzie zrobiłem trochę zakupów i wróciłem do Miłogostowic.


Dane wyjazdu:
18.37 km 18.37 km teren
00:52 h 21.20 km/h:
Maks. pr.:31.70 km/h
Temperatura:21.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 172 kcal
Rower:Gary

Miłogostowice 3

Wtorek, 12 sierpnia 2014 · dodano: 12.08.2014 | Komentarze 0

Dzisiaj traska spacerowa z Miłogostowic do Spalonej i żwirowni przez Bieniowice, a potem do lasu i jeziorka.


Dane wyjazdu:
23.73 km 14.50 km teren
01:02 h 22.96 km/h:
Maks. pr.:36.80 km/h
Temperatura:21.0
HR max:134 ( 76%)
HR avg:118 ( 67%)
Podjazdy: 15 m
Kalorie: 352 kcal
Rower:Gary

Miłogostowice 2 -Legnica-Miłogostowice

Poniedziałek, 11 sierpnia 2014 · dodano: 11.08.2014 | Komentarze 0

Lekki trening w tlenie i w deszczu. Tutaj teren jest prawie płaski, tylko w lasach jest troszeczkę podjazdów. Temperatura dzisiaj super do jazdy-21 stopni i bezwietrznie, ale troszkę pada. Drobne zakupy w Legnicy. Rowerowy-pedały dla Lipaso, apteka-potas i zegarmistrz-wymiana baterii w moim pulsometrze. Wszystko udało się załatwić w szybkim tempie. Powrót lekko pod górkę i kontrola pulsu. Jest OK.
Nowe siodełko jest w porządku i ustawienie chyba dobre.


Dane wyjazdu:
10.11 km 10.11 km teren
00:28 h 21.66 km/h:
Maks. pr.:33.30 km/h
Temperatura:30.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 15 m
Kalorie: 155 kcal
Rower:Gary

Miłogostowice 1

Niedziela, 10 sierpnia 2014 · dodano: 10.08.2014 | Komentarze 0

Po wymianie siodełka objechałem szutrówką ten dystans po drodze regulując jego położenie. Jutro pojadę do Legnicy zrobić zakupy w rowerowym, więc po drodze wykonam jeszcze ewentualne poprawki.
Chcę tutaj trochę pojeździć, a jest gdzie-lasy,lasy,lasy...


Dane wyjazdu:
21.68 km 0.00 km teren
00:59 h 22.05 km/h:
Maks. pr.:42.00 km/h
Temperatura:25.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 55 m
Kalorie: 347 kcal
Rower:Gary

Po mieście

Piątek, 8 sierpnia 2014 · dodano: 08.08.2014 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
5.08 km 1.50 km teren
00:13 h 23.45 km/h:
Maks. pr.:40.60 km/h
Temperatura:22.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 76 kcal
Rower:Gary

Praca

Środa, 6 sierpnia 2014 · dodano: 06.08.2014 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
5.19 km 0.00 km teren
00:14 h 22.24 km/h:
Maks. pr.:40.60 km/h
Temperatura:30.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 75 kcal
Rower:Gary

Praca

Wtorek, 5 sierpnia 2014 · dodano: 05.08.2014 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
5.13 km 1.50 km teren
00:14 h 21.99 km/h:
Maks. pr.:40.60 km/h
Temperatura:31.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 76 kcal
Rower:Gary

Praca

Poniedziałek, 4 sierpnia 2014 · dodano: 04.08.2014 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
5.12 km 0.00 km teren
00:13 h 23.63 km/h:
Maks. pr.:38.10 km/h
Temperatura:29.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 77 kcal
Rower:Gary

Rewitalizacja amora po wypadku (Praca)

Piątek, 1 sierpnia 2014 · dodano: 03.08.2014 | Komentarze 0

Jedris mknął z prędkością 45/h ulicą Mikulczycką w stronę Placu Teatralnego w Zabrzu. Nagle na asfalt wtargnął mężczyzna wprost pod koło. Jedris ostro hamował i zdecydował się minąć go z prawej, ale w ostatniej chwili cywil widząc nadjeżdżającego kolarza cofnął się o krok i wtedy, by uniknąć kolizji z pieszym Jedris strzelił rybę w lewo. Manewr tak szybki przy tej prędkości i duże wychylenie kierownicy nie dały szans na szczęśliwe wykonanie tej wolty. Przednie koło stanęło na sztorc w lewo i złamało się wpół, Jedris przeleciał przez kierownicę nieświadomy zniszczenia amora (pieszy odszedł z tego miejsca pospiesznie nie interesując się zupełnie poszkodowanym w tej kolizji rowerzystą).
Dopiero teraz po długim czasie, gdy Jedris zabrał się do liftingu Kube'a w celu sprzedaży zauważył, że amor jest zmasakrowany tamtym uderzeniem w asfalt.
No cóż, trzeba by zająć się teraz naprawą amora by sprzedać go w komplecie z rowerem. Zjeździł wszystkie dostępne w okolicy Zabrza serwisy rowerowe i samochodowe szukając fachowca, który mógłby wyprostować pokrzywiony amor. Wszyscy odmówili usługi tłumacząc niemożność wykonania naprawy przeróżnymi argumentami.
Wtedy Jedris zapukał do moich drzwi...
Zamyśliłem się głęboko nad możliwościami naprawy tego sprzętu. Zajął bym się tą naprawą, ale decyzja bardzo trudna, ponieważ w trakcie prostowania amora może coś pęknąć, lub się złamać. Amortyzator bardzo drogi i łatwo go załatwić na amen, ale rower bez niego mało będzie warty.
Zdecydowałem się jednak na naprawę i przygotowałem odpowiednie narzędzia by uzdrowić ten cenny sprzęt, a przynajmniej wizualnie doprowadzić go do poprawności.
Wczoraj za przyzwoleniem kierowika kolega spawacz w pracy zmontował dla mnie qwazi piastę z rurą długości metra wspawaną prostopadle do niej. To było ramię potrzebne do naciągania amora.
Dzisiaj w pracy przygotowałem wałek stalowy odpowiedniej średnicy zrobiony z wahacza samochodowego, który umieściłem bardzo ciasno w rurze sterowej amora "na wylot", który z kolei zamontowałem w odpowiedniej wielkości imadle stołowym.
Przed wykonaniem manewru naciągania amora lekko się spociłem.
Teraz zdecydują się losy amora, Kube'a i sprzedaży tego sprzętu.
Pociągnąłem delikatnie raz i stwierdziłem brak efektu. Przyłożyłem się trochę lepiej do następnego pociągnięcia i zauważyłem lekki efekt tej operacji, przy czym stwierdziłem, że amor- golenie pracują dość poprawnie w czasie przykładania do nich dość dużej siły. Zmierzyłem prawą i lewą gładź goleni i stwierdziłem zmniejszenie różnicy wymiarów.
Pociągnąłem jeszcze silniej dwa razy co spowodowało znaczne zbliżenie wymiarów długości widocznej gładzi goleni. Pociągnąłem więc jeszcze dwa razy i wymiary się wyrównały, ale rura sterowa odbiegała jeszcze trochę od równoległości z goleniami. Przyłożyłem się jeszcze raz i ku mojemu zadowoleniu rury goleni i sterowa wpadły w równoległość. Zakończyłem więc działanie i zdemontowałem narzędzia.
Efekt jest dobry, widoczny na zdjęciu.

Amor po naprawie
Zmasakrowany amor po wypadku © ramboniebieski

Amor uzbrojony w narzędzia naprawy
Amor uzbrojony w narzędzia naprawy © ramboniebieski

Smarowanie olejem i przygotowanie psychiczne do działania
Smarowanie olejem i przygotowanie psychiczne do działania © ramboniebieski

Wyżucenie gwiazdki i przygotowanie rury sterowej do przyjęcia wałka stalowego dużej twardości
Wyrzucenie gwiazdki i przygotowanie rury sterowej do przyjęcia wałka stalowego dużej twardości © ramboniebieski

Zmasakrowany amor po wypadku
Amor po naprawie © ramboniebieski