Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi JK z miasteczka Zabrze. Mam przejechane 22667.34 kilometrów z Bs, w tym 3060.23 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.01 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

Moje rowery

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy ramboniebieski.bikestats.pl

Archiwum bloga

Wpisy archiwalne w miesiącu

Kwiecień, 2012

Dystans całkowity:419.84 km (w terenie 0.00 km; 0.00%)
Czas w ruchu:22:30
Średnia prędkość:18.66 km/h
Maksymalna prędkość:52.00 km/h
Suma podjazdów:1155 m
Suma kalorii:5008 kcal
Liczba aktywności:24
Średnio na aktywność:17.49 km i 0h 56m
Więcej statystyk
Dane wyjazdu:
10.92 km 0.00 km teren
00:38 h 17.24 km/h:
Maks. pr.:39.40 km/h
Temperatura:8.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 20 m
Kalorie: 114 kcal
Rower:Gary

Praca Zabrze

Czwartek, 5 kwietnia 2012 · dodano: 05.04.2012 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
18.38 km 0.00 km teren
01:02 h 17.79 km/h:
Maks. pr.:37.10 km/h
Temperatura:21.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 45 m
Kalorie: 224 kcal
Rower:Gary

Praca Zabrze-praca GLiwice

Środa, 4 kwietnia 2012 · dodano: 04.04.2012 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
18.39 km 0.00 km teren
01:02 h 17.80 km/h:
Maks. pr.:39.60 km/h
Temperatura:15.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 45 m
Kalorie: 229 kcal
Rower:Gary

Praca Zabrze-praca GLiwice

Wtorek, 3 kwietnia 2012 · dodano: 03.04.2012 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
18.40 km 0.00 km teren
01:00 h 18.40 km/h:
Maks. pr.:36.20 km/h
Temperatura:6.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: 45 m
Kalorie: 227 kcal
Rower:Gary

Praca Zabrze-praca GLiwice

Poniedziałek, 2 kwietnia 2012 · dodano: 02.04.2012 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
0.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:0.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Gary

SESJA ZDJĘCIOWA "GAZELA FOR EVER"

Niedziela, 1 kwietnia 2012 · dodano: 01.04.2012 | Komentarze 9

"GAZELA FOR EVER"

Pierwotnie "Gazela" została wyprodukowana w Bydgoskim Predom-Romet w kwietniu 1988 roku. Była to dziwna dość konstrukcja, jedyna taka na świecie na kołach 27", ale tylko w nazwie, ponieważ koła te miały oznaczenie 600-20 i równały się mniej więcej 29". Nie wiadomo dlaczego producent zapisał je jako 27".


Dziś po pełnej modernizacji "GAZELA FOR EVER" jak nazwał ją i opisał własnoręcznie Jedris jest zupełnie innym rowerem; prawdziwie damskim z lekkimi przełożeniami i możliwością jazdy szybkiej i bezpiecznej. Straciła również 3 kg wagi, otrzymała nowy lakier, opis i osprzęt. Ze starej konstrukcji pozostała rama stalowa, widełki i kierownica, a także stery. Pełny osprzęt i koła wraz z ogumieniem są nowe, a także oś suportu z montażem korb na kwadrat.


Objazd "Gazeli For Ever" wypadł pozytywnie. Obecnie rower jest stosunkowo lekki, ma bardzo wygodne przełożenia, jedzie gładko i rozpędza się z "górki" bez najmniejszych oporów. Na nowych piastach opory toczenia są minimalne. Bardzo wygodne klamkomanetki Schimano pozwalają sprawnie operować przełożeniami, których obecnie "Gazela For Ever" posiada 21. Zmiana korby z 52 zębów na 48 daje łatwiejsze przełożenie dla kobiety i czyni jazdę o wiele przyjemniejszą. Ogólna sprawność roweru poprawiła się znacznie. Wygodne siodełko ALPINE żel poprawia dodatkowo komfort jazdy.


Ze starego roweru udało się uratować godło producenta, które zamieściłem na główce "Gazeli For Ever"

"Gzaela For Ever" jest obecnie nowym rowerem na starej oryginalnej ramie, dlatego też z szacunku dla jej producenta zamieściłem jego godło.


"GAZELA FOR EVER" jest moją propozycją dla wszystkich Pań jeżdżących spacerowo.

"GAZELA FOR EWER" 2012 © ramboniebieski

Gazela w nowej szacie po pełnej modernizacji. Obecnie jest nowoczesnym rowerem z osprzętem średniej klasy.
Moja ocena w 10 punktowej skali - "7"

"GAZELA" PREDOM-ROMET BYDGOSZCZ 1988 © ramboniebieski

Dla porównania pokazuję zdjęcie starej Gazeli, ale już częściowo zmodernizowanej. Kilka lat temu założyłem manetki Gilong i pełne pancerze przyklejone do ramy taśmą izolacyjną ponieważ rama ta nie posiadała przelotek.

Napęd "GAZELI FOR EWER" © ramboniebieski

Podstawową sprawą w modernizacji roweru była zmiana napędu z bardzo twardego, męskiego, szosowego przełożenia na lekkie, miękkie, damskie.

Piasty i koła © ramboniebieski

Koła zmienione w komplecie na mniejszy rozmiar, z 600-20 na 28", co spowodowało poprawę przełożenia. Piasta przednia SRAM 7.0, tylna Shimano, obręcze o pełnym profilu aluminiowe.

Główka ramy © ramboniebieski

Główka ramy zaopatrzona w godło producenta "PREDOM-ROMET" BYDGOSZCZ

Osprzęt kierownicy © ramboniebieski

Stara kierownica w ciekawym kształcie-linia nowoczesna, chromowana. Klamkomanetki Shimano, licznik Kateye, lampka Author i dzwonek, niezbędny w jeździe miejskiej.

"GAZELA FOR EWER" opis ramy © ramboniebieski

"GAZELA FOR EVER"-to pomysł i wykonanie Jedrisa. Udało mu się bardzo, jestem zadowolony i podziwiam jego zdolności i pomysły. Pasuje ta czcionka do ramy i stwarza wrażenie retro. Zabytkowy prawie rower z nowoczesnym osprzętem i charakterystycznym opisem.